automatyka budynkowa
automatyka budynkowa i inteligentny dom

Nowoczesna architektura : W toku: Rennes Métropole Crematorium PLAN 01

Posted in Uncategorized  by admin
May 5th, 2018

Architekci: PLAN 01 architekci Lokalizacja: Rennes Métropole, Francja Zespół projektowy: Jean Bocabeille, Anne-Cécile Comar, Philippe Croisier, Christophe Ouhayoun, Stéphane Pertusier, Ignacio Prego, Dominique Vitti, Anne-Charlotte Zanassi, Julien Zanassi i Nicolas Ziesel Kierownik projektu: Daniela Miccolis Rok projekcji: 2005-2009 Powierzchnia strony: 1100 m2 Budżet: 2,72 mln USD Fotografie: Stéphane Chalmeau + 23 Przeminęło, ale nie zapomniano.
Drażliwy temat zasługuje na delikatne traktowanie.
Niewiele projektów wiąże się z tak dużą ilością emocji, tak wieloma wkładami ludzkimi i kulturowymi.
Niewiele projektów jest tak obarczonych pułapkami i zagrożeniami.
Wyzwanie polega tutaj na stworzeniu obszaru i czasu godności i spokoju.
Układ przestrzenny musi odzwierciedlać symboliczną i emocjonalną funkcję miejsca w celu uwzględnienia różnorodności reakcji ludzi.
Wybór prostych kształtów i materiałów zapewnia zintegrowany krajobraz spokoju.
W tym miejscu, w którym musisz oderwać się od świata zewnętrznego, ścieżki zachęcają do stopniowego przechodzenia od środowiska zewnętrznego do wewnętrznej intymności, od zewnętrznego hałasu po wewnętrzną ciszę.
Krematorium wznosi się, uroczyste i imponujące, aby wszyscy mogli je zobaczyć.
Błyszczące i otwarte, wygląda jak wielki dysk unoszący się na środku leśnej polany.
Okrągły kształt, symbolizujący początek i koniec, jest powtarzającym się motywem w całej konfiguracji przestrzennej.
Pozwala na swobodną interpretację filozoficzną, religijną lub kulturową.
Całkowicie pozbawiony związków wyznaniowych i łatwo dostępny dla wszystkich, budynek rytualizuje smutne, ale nieuniknione chwile życia.
Dach krematorium składa się z jednej gładkiej, okrągłej płyty betonowej, o obwodzie 120 metrów.
Zanim wylano beton na publiczny dach, potrzebowano 45 ton stali zbrojeniowej, aby zapewnić wytrzymałość i jednolitość spodniej strony.
Aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię, beton musiał być wylewany w jednej operacji.
Miało to miejsce 4 września.
Prace rozpoczęły się o czwartej rano i trwały do południa.
Około 50 betonomieszarek musiało dostarczyć na miejsce świeży beton.
Różne ścieżki, różne rytmy Pierwszym problemem, który należy rozwiązać, jest parkowanie w sytuacji, która wymaga ucieczki od przyziemnego świata samochodu.
Na rozważanie środków dostępu wpłynęła chęć uniknięcia narzucenia jednej wspólnej ścieżki prowadzącej do ceremonii pogrzebowej, ale raczej stworzenie dużej liczby możliwych podejść, wszystkie zbieżne.
Aby wzbudzić poczucie uczestnictwa nawet w pierwszym zewnętrznym kręgu.
Kręgi są symbolami otwartymi i narzędziami wyobraźni.
Są idealnym kształtem do tworzenia warunków wymaganych dla tego zróżnicowanego podejścia.
Pierwszy zagospodarowany próg graniczny to ogrodzenie utworzone przez grubą, niską kamienną ścianę, połamaną miejscami.
To wrażenie polan leśnych jest wzmocnione przez stworzenie linii drzew na parkingu, aby zaznaczyć próg, w którym opuszczasz codzienność i wkraczasz w bardziej rozrzedzony świat ceremonii.
Po przejściu przez tę pierwszą przestrzeń, która jest już zbudowana, ale przepuszczalna, schodzisz łagodnie opadającą sekcją, która łączy się z budynkiem stojącym na końcu dużej, zakrzywionej, horyzontalnej przestrzeni otwartej przestrzeni.
Trzy nowe.
Koła.
na tej polanie znajduje się ścieżka: krąg drzew owocowych zasadzonych na łące; pęknięty betonowy dysk z wyrastającymi z niego trawami, a następnie basen do zbierania wody deszczowej.
Sam budynek wygląda jak ogromny dysk unoszący się na środku tej polany i łączący różne elementy programu.
Ceremonia niereligijna Osoba zmarła jest postrzegana jako osoba wyróżniająca się, skupiająca uwagę na tym, że dostęp jest bardzo szczególny i uroczysty.
Ten aspekt dostępu wpływa na projekt przepływu pieszego dla całej witryny.
Nie tylko budynek, kompletne miejsce z trawiastym dachem i dużym basenem zewnętrznym, projekt wtapia się w roślinność krajobrazu.
Jest również integralną częścią jego geograficznego otoczenia dzięki wykorzystaniu lokalnych materiałów, takich jak granit i drewno.
Dzięki włączeniu różnych aktualnych międzynarodowych ram odniesienia (HQE, Habitat and Environment, Effinergie, LEED, BREEAM, itp.), PLAN01 zdefiniował 6 kryteriów optymalizacji działania środowiskowego krematorium.
W tym projekcie problem środowiskowy traktowany jest jako trampolina dla innowacji, a nie jako ograniczenie, jako zasada leżąca u podstaw, a nie tylko jako zielona okleina .
diagram środowiskowy Duża hala centralna dominuje nad całym kompleksem, włączając jednocześnie samą halę i przejścia, zarówno ogólne, jak i będące częścią systemu hierarchicznego.
Nie ma korytarzy, lecz raczej płynne przestrzenie, głównie oświetlone naturalnym światłem z oprawionymi wizualnie wylotami w kierunku zewnętrznym.
Ma to zmniejszyć
[hasła pokrewne: mycie elewacji, posadzki dekoracyjne, posadzki opolskie ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mycie elewacji posadzki dekoracyjne posadzki opolskie